17.03.2012

Sveggatorsk på Abru pilken.


Endelig fikk jeg kjenne stor torsken igjen på pilk,inne på Sveggevika ved Gjengstøhammeren
fikk jeg denne torsken på over 17 kg.Dette er faktisk også ny pers på torsk på stang for meg. 


Skikkelig morro når man får torsk på denne størrelsen rett utfor stuedøra og slipper å dra
lang til havs for å få fisk i denne størrelsen :-)

Torsken tok på denne 400 gr pilken fra Abru import til nette sum av kr 49,-
Denne har jeg gjort om litt selv ved å bytte ut ringen og satt en sterkere ring på,
og på ringen har jeg festet en stor snuer med en enkel rustfri krok,og på
kroken har jeg satt en akker imitasjon. Dette er noe som garantert blir fisk av.
har nå snart slitt ut de jeg bestillte så det blir vel til at jeg må bestille flere :-)

Etter sløyning ble det også ei skikkelig stor og fin rogn.

Siden torsken var så stor så blir den til klippfisk og bacalaco utpå året, noe som
blir godt mottat av storspiseren av fisk :-)


Som posserer her ved torsken som er ferdig flekkt og klar til vasking og salting
før den blir lagt ut til soltørking utpå sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar