26.02.2012

Finvær og fiskedag.

Søndagen ble satt av til å prøve etter skreien på Sveggevika men det er vel litt tidlig
for å få den der. Så noen sildtopper på ekkoloddet og var borte i en større fisk men den ble med
¨bare noen meter opp før den ble borte. Rett etterpå fikk jeg denne langa. Prøvde flere plasser rundt om på 
vika men det var ikke noe å få der,heller ikke andre fikk noe. Så da dro jeg like godt hjem for middag
og tenkte at jeg skulle prøve etter sjøørreten utpå dagen.


Langen ble flekket når jeg kom inn og den skal til røyking senere.


Sjøørret.


Etter noen kast på ny plass jeg fant fikk jeg 1 sø som gikk seg fast i tangen og
slet seg og på neste kast fikk jeg en sø på 510 gr og som målte 43 cm.



Sjøørreten tok på 12 gram`s sluk i sterke farger idag.


Fikk 4 stk tilsammen på ett par timer med fiske,mye vak å se.


De andre som jeg fikk ble satt ut igjen da de var små, så de får vi ta når
de er blitt noen kg større :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar